Nem kell felháborodni, hogy nőként a női fenékről írok!

Ugyan úgy, ahogy az ÖSSZES nő nemű társam nyíltan, vagy titokban megnézi a mások hátsóját, én is összehasonlítgatom velük a magamét.

Ez így van rendjén, ilyenek vagyunk mi, és ilyenek is maradunk. A sportolással együtt a fenék-téma is nagyobb hangsúlyt kapott nálam mostanában….

Ugye mennyit halljuk másoktól, meg mennyit mondjuk magunknak is: olyan lapos, löttyedt, túl széles, lógós, kicsi, formátlan…. Azért van ez csajok, mert az egyik legnehezebben formálható izomcsoport a hátsónkon van. Kőkemény meló és acélakarat kell a kívánt cél eléréséhez. (most csak a női nemről beszélünk) Van néhány genetikai csoda – és most nem a vékony, foghagyma-seggű, bocsi – nőkről beszélek, hanem akinek alaphangon, minden nézetből egy szabályos félgömb a feneke, zéró narancsbőrrel. Én még nem láttam ilyet élőben….. De egy biztos, kemény, hónapokon át tartó, SÚLYZÓS edzés nélkül nem lesz álomfenék. Persze van néhány korlátolt, aki 15napos/30napos popsiátformáló gyakorlatokkal, meg éheztetéssel próbálja magához csalogatni a védtelen és tapasztalatlan egyedeket, de minden értelmes rájön (a legtöbben feladják a küzdelmet) 1 hónap után, hogy teljes életmód váltás nélkül ez lehetetlen. Az meg a másik, hogy olyan, mint popsiformálás elszeparáltan nem létezik. Formás feszes comb, has, és hát nélkül nincs fenék sem. Egyik a másik nélkül nem létezik. Pont.

Súlyos tévhit, amit sokan gondolnak, ha a hátsójukat akarják formálni, eszetlenül neki kezdenek heti 2-3-4 alkalommal koncentrált farizom erősítő gyakorlatokat végezni. Ez bukta! Ha túlhajszolod egy bizonyos izomcsoportodat, nemhogy nőni nem fog az, de a stagnálást követően vissza is fejlődhet. Először a táplálkozással kezd. Azt, hogy mi a helyes és helytelen táplálkozás, ma már profi szakemberek nyomatják a médiában mindenhol. Én ezt az információáradatot magamnak leegyszerűsítettem annyira, hogy a cukrot, a cukrozott és a többszörösen feldolgozott élelmiszereket messziről kerüljük el. És töltsük fel a polcainkat tiszta, ipari feldolgozástól mentes kajákkal, zöldségek mehetnek dögivel minden formában és állagban. Víz víz víz, no alcohol, no smoke, no drugs. És már jöhet is a jól megérdemelt testmozgás megspékelve jó minőségű táplálék kiegészítőkkel.

Visszatérve a bejegyzésem tárgyához. Kerek, feszes feneked soha nem lesz a megfelelő tápanyag és fehérjebevitel nélkül. Hogy mit és mennyit? Elmész a legközelebbi táplálékkiegészítős boltba, és ha úgy látod egy-két mondat után, hogy az eladó ért is ahhoz, amit árul (ezekben a boltokban általában értenek hozzá, és segítőkészek is), szépen meginterjúvolod, megveszed, majd hazaviszed a cuccot, és a leírtaknak megfelelően tolod magadba. Nem nagy történet amúgy. Nem ördögtől valók ezek a készítmények. Ha félsz tőle, akkor értelmes weboldalakon, értelmes és hasznos cikkeket találsz róluk. Erről ennyit.

Én, mikor nagyon régen elkezdtem érdeklődni a testedzés iránt, még azt hittem, hogy az egyedüli gyakorlat a farizom formálására a lépcsőzés, HAHAHA. Na persze most már ez kibővült egy meglehetősen széles skálájú listára, és csak olyanokat fogok felsorolni, amit edzőtermi gép nélkül, otthon is el tudsz végezni. A gyakorlatokat ebben a bejegyzésben találod.

Pin It on Pinterest